sobota, 13 czerwca 2015

Domowe lody jogurtowo - truskawkowe.







Przepis zaadaptowałam z książeczki z 2012 roku:


Składniki:

- 1 kg truskawek

- pół szklanki miałkiego cukru

- pół cytryny

- 2 szklanki Bakoma jogurty naturalnego greckiego

- 3/4 śmietany kremówki

- 1 - 2 gałązki mięty

W oryginalnym przepisie zamiast truskawek są brzoskwinie. Mięty nie miałam, więc nie dodałam. Śmietanę dodałam w takiej postaci:


Zamiast cukru użyłam ksylitolu a jeśli chodzi o Bakomę, trzeba kupić duże opakowania po 300 ml.

Sposób wykonania:

Kilka truskawek odłóżcie, reszte wrzućcie do blendera ( ja przecisnęłam swoje przez wyciskarkę ) i zmiksujcie na gładki mus. Dodajcie cukier, sok z cytryny i mieszajcie aż cukier się rozpuści.

Śmietanę ubijcie, jogurt zmiksujecie aż stanie się gładki, połączcie wszystko z musem truskawkowym ( do swojego wrzuciłam pulpę z wyciśniętych owoców ). wszystko wymieszajcie.

Przełóżcie do pojemnika i wstawcie na co najmniej trzy godziny do zamrażarki. Odłożonymi na bok truskawkami możemy potem udekorować lody. Ja wrzuciłam drobno pokrojone truskawki do całości, zanim lody zamroziłam.

Po trzech godzinach w zamrażarce lody były jeszcze płynne, więc zostawiłam je na całą noc i wyjęłam dopiero koło piętnastej. Zrobiła się z nich lodowa bryła. Żeby ją rozłupać musiałam użyć noża i młotka :)



Lody mają specyficzny, jogurtowy smak. Ojcu nie smakowały, powiedział, że dziwne, a natomiast my, kobiety, się nimi zajadałyśmy. Przynajmniej wiem, co jem :)

Smacznego !! Ewa


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz