środa, 17 lipca 2013

Pyszny hamburger domowej roboty

Hamburgery jem tylko takie, które są przygotowywane w domu - niekoniecznie przeze mnie :). Jak już wcześniej pisałam, w poście o pieczonych ziemniakach, opublikowany niedawno raport składu produktów jednej z sieci fast food, sprawił, że odechciało mi się raz na zawsze jeść tego typu rzeczy w lokalach. 


Korzystając z kilku przepisów uczestników polskiej edycji MasterChefa, stworzyłam odpowiadający mi przepis na pysznego hamburgera.

Potrzebne składniki:

- pieprz i sól,
- sałata,
- papryka,
- pomidor,
- cebula,
- czosnek,
- musztarda francuska,
- mięso mielone - najlepiej wołowe (500g),
- 4 bułki,
- pietruszka,
- ser żółty,
- ogórek konserwowy,
- majonez i śmietana.




Najpierw doprawiam mięso solą i pieprzem:


Pietruszkę i cebulę kroję drobno  i razem z 2 łyżkami musztardy dodaję do mięsa. Wszystko mieszam.



Po wymieszaniu dzielę wszystko na 4 równe części:


Następnie formuję kotlety:


Do hamburgerów używam sosu czosnkowego. By go przygotować potrzebujemy dwie łyżki majonezu i odrobinę śmietany - dzięki niej sos nie będzie zbyt gęsty. Do całości dodaję 2-3 główki czosnku.


Sałatę dzielę na listy, a paprykę, pomidory, cebulę i ogórki kroję:


Bułki wkładam do piekarnika:


Smażę kotlety ok. 5 min z każdej ze stron:




Pod sam koniec smażenia kładę ser:


Teraz układam kolejne warstwy:



Gotowy hamburger wygląda tak:




Wygląda na duży, ale można go spokojnie zgnieść i nie ma problemu z ugryzieniem:


Smacznego Kinga :)

3 komentarze:

  1. Mięsko wygląda przesmacznie!! Widzę że nie tylko ja bardzo lubię używać tych bułeczek z sezamem do burgerów ;) Też zamiast majonezu używam zwykle sosów, które bardzo urozmaicają smak całej kanapki. Polecam Ci wypróbować, świetne przepisy znajdziesz w internecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ to wygląda apetycznie! Ja chyba jestem zbyt leniwa żeby robić sama take rzeczy. Dla mnie kuchnia amerykańska jest najlepsza ze wszystkich. Dlatego zawsze ją celebruje w restauracjach :) A zdecydowanie ulubione burgery i steki mają we Wrocławiu w Road w Sky Towerze. Mega jedzenie, fajny klimat i obsługa, a po klocaji można przejechać się na samą górę sky towera i pooglądać Wrocłąw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. "mieso mielone najlepiej wolowe"...?????
    niezly blog
    tylko wolowe
    jakie wolowe
    zegnam.

    OdpowiedzUsuń