poniedziałek, 24 lutego 2014

Tarta z kurczakiem i brokułem

Ciągle przygotowuję te same rzeczy. Są smaczne, ale w końcu chciałabym wprowadzić do mojej kuchni nowe smaki.

Kupiłam ciasto francuskie, bo przyszła mi ochota na tartę. W lodówce miałam odmrożoną pierś z kurczaka i wiele innych składników.


Postanowiłam zrobić tartę z brokułem, serem feta i pokrojonymi migdałami.

Potrzebujemy:

- ciasto francuskie,
- brokuł,
- pierś z kurczaka,
- migdały,
- ser feta 
- 2 jajka,
- ok. 10dag sera żółtego
- śmietanę - 100ml
- sól, pieprz, przyprawę do kurczaka (łagodną).

1. Kurczaka kroimy w paski i posypujemy przyprawą do kurczaka
2. Brokuła wrzucamy do gotującej się wody na 5 minut
3. Do foremki wkładamy ciasto francuskie, jeśli zostały nam kawałki ciasta układamy je na dole foremki tworząc podwójną warstwę. 
4. Układamy kurczaka, brokuła i ser feta
5. Posypujemy całość odrobiną migdałów
6. Jajka mieszamy ze śmietaną, solą, pieprzem i  startym serem i wlewamy do foremki.



7. Wstawiamy całość do piekarnika nagrzanego do 200stopni i pieczemy ok. 30 minut.

Kilka moich uwag po wykonaniu tarty. Ciasto francuskie możemy wstawić na 5 minut, bez produktów, do piekarnika, następnie wyjąc i położyć kurczaka, brokuł i wszystkie inne składniki. Ciasto w ciągu tych 5 minut lekko urośnie i nie nasiąknie śmietaną. 

Aby ciasto nie przywarło do foremki, wyłożę je następnym razem papierem do pieczenia.



Tarta idealna dla 2 osób, bardzo sycąca.

Smacznego, Kinga :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz