środa, 3 lipca 2013

Jajecznica z kurkami

Dostałam od teścia ponad 0,5 kg kurek. Zostały zebrane w pobliskim lesie, nie wydałam na nie złotówki, a radość z grzybów była ogromna.



Pierwsze danie jakie mi przyszło do głowy to jajecznica z kurkami. Kojarzy mi się z zeszłorocznym wyjazdem na Mazury. Długo musiałam przekonywać męża, by zatrzymał się na poboczu, ale potem był szczęśliwy, gdy zajadał się jajecznicą.

Do wykonania jajecznicy z kurkami potrzebne nam są:

- ok. 20 dag kurek (widziałam ostatnio w Lidlu za 8zł),
- masło,
- jajka (ja użyłam 8 sztuk),
- szczypiorek.

 Kurki starannie myjemy.


 Następnie kroimy na mniejsze kawałki i wrzucamy na patelnię.



Nie dodajemy masła, czekamy aż z grzybów wyparuje woda. Jeśli jest jej dużo, możemy ją odlać.


Po odlaniu wody dodajemy masło i lekko je podsmażamy. Masło wydobędzie z kurek lepszy smak.


Dodajemy jajka:



Na sam koniec posypujemy jajecznicę szczypiorkiem.


 Smacznego! Kinga :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz